Otwórz schowek Brak ulubionych odcinków
PODCAST GRATIS, czyli o błędach poznawczych i pułapkach w myśleniu | prof. Tomasz Grzyb

PODCAST GRATIS, czyli o błędach poznawczych i pułapkach w myśleniu | prof. Tomasz Grzyb

Nr 29
Pobierz Dodaj do ulubionych

Udostępnij odcinek

Nr 29
Pobierz Dodaj do ulubionych

Udostępnij odcinek

Dodaj do ulubionych
Pobierz odcinek

Udostępnij odcinek

prof. Tomasz Grzyb

prof. Tomasz Grzyb

Psycholog, wykładowca w Instytucie Psychologii Uniwersytetu SWPS. Zainteresowania badawcze: psychologia wpływu społecznego, metodologia badań psychologicznych, marketing i nowe technologie.

Czy jesteśmy racjonalni? Każdą decyzję podejmujemy rozważnie, po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw? A skąd! To niemożliwe, biologicznie nie do utrzymania. – Za to jesteśmy jesteśmy mistrzami w racjonalizowaniu już podjętych decyzji – tak mówi w odcinku psycholog dr hab. Tomasz Grzyb, prof. SWPS we Wrocławiu. Już znacie Tomasza z jego występu w Radiu Naukowym, w odcinku siódmym, sylwestrowym, opowiadał o wróżach i wróżach oraz o technikach, jakimi przekonują nas, że wiedzą o czym mówią. Odcinek znajdziecie tu: Psycholog o sztuczkach wróżbitów i astronom o astrologii. Sylwestrowy odcinek specjalny [E07]

Tym razem rozmawiamy błędach poznawczych, które mają wpływ na nasze decyzje zakupowe. Zaczyna się lekko i przyjemnie, ale potem robi się trochę poważniej, bo to, jak funkcjonują nasze umysły, ma wpływ również na pewne napięcia i niezrozumienia społeczne. Rozmawiamy więc o tym, dlaczego przeszacowujemy liczebność migrantów, dlaczego w oczy rzucały mi się blondynki, czy warto w totka zaznaczyć liczby 1,2,3,4,5,6, dlaczego uciekam przed ekspedientami w sklepach oraz z jakiego powodu wiele osób omija stoiska z bezpłatnym poczęstunkiem. Jest też wątek dyskusji, również w mediach społecznościowych, które zwykle są dyskusjami tylko pozornie.

Fajny temat, świetny mówca. Nic tylko słuchać i polecać innym! Zapraszam.

Dodane:
1,2 tys.

Udostępnij:

prof. Tomasz Grzyb

prof. Tomasz Grzyb

Psycholog, wykładowca w Instytucie Psychologii Uniwersytetu SWPS. Zainteresowania badawcze: psychologia wpływu społecznego, metodologia badań psychologicznych, marketing i nowe technologie.

Obserwuj Radio Naukowe

Ulubione

Skip to content