Otwórz schowek Brak ulubionych odcinków
Dlaczego pieski nie umią mówić? O komunikacji u zwierząt, roślin i ludzi LAMU'25 odc. 2

Dlaczego pieski nie umią mówić? O komunikacji u zwierząt, roślin i ludzi LAMU’25 odc. 2

Pobierz Dodaj do ulubionych

Udostępnij odcinek

Pobierz Dodaj do ulubionych

Udostępnij odcinek

Dodaj do ulubionych
Pobierz odcinek

Udostępnij odcinek

Witajcie witajcie! Przed nami drugi odcinek LAMU lata 2025 roku. Temat przewodni: język, słowa, komunikacja oraz zmaganie się z pisaniem i czytaniem.

Dlaczego pieski nie umią mówić? Levi, 4l

Dlaczego koty mruczą? Iga, 10l

Dlaczego lamy plują? Michał, 7l

Dr Magdalena Jarzębowska, nauczycielka biologii, przyrody i chemii, edukatorka przyrodnicza

 

Jak powstały słowa w języku? Jak ludzie ustalili słowa na różne rzeczy, jak porozumiewali się, gdy nie mieli jeszcze języka? Na przykład jak ustalili, że drzewo będzie się nazywało drzewem? Tadek, 8l

Dr Marcin Wągiel, lingwista z Uniwersytetu Wrocławskiego, związany też z Uniwersytetem Masaryka w Brnie oraz Centrum Językoznawstwa Ogólnego im. Leibniza w Berlinie

 

Kto pierwszy wymyślił cyferki? Leon, 7l

Dr Tomasz Miller, fizyk matematyczny z Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Jagiellońskiego

 

Dlaczego niektóre dzieci piszą w odbiciu lustrzanym literki albo cyferki? Hela, 7,5l

Dlaczego trzeba aż tak długo się uczyć czytać, a nie można sobie po prostu coś zrobić i natychmiast umiesz czytać? Piotrek, 8l

dr Katarzyna Chyl-Tanaś, neurobiolożka, Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy

 

Czy rośliny porozumiewają się ze sobą? A jeśli tak, to w jaki sposób? Ignacy, 9l

Prof. Marcin Zych, dyrektor Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Warszawskiego

 

Dziękujemy, że jesteście z nami! LAMU powstaje dzięki wsparciu społeczności patronek i patronów. Zajrzyjcie, jak to działa: https://patronite.pl/radionaukowe

Dodane:

Ulubione

Przejdź do treści